Cash handling to wysokospecjalistyczna usługa z zakresu cash security, polegająca na zabezpieczeniu i obróbce wartości pieniężnych. Realizując ją, kierujemy się zarówno obowiązującymi wymogami formalno-prawnymi i procedurami bankowymi, jak i naszymi wewnętrznymi standardami. Wykorzystujemy zaawansowane zaplecze techniczne oraz nowoczesne narzędzia informatyczne, zaprojektowane z myślą o usługach cash handling.
Na proces zarządzania gotówką składają się 3 główne elementy:
Cash processing – logistyczny proces przetwarzania gotówki, na który składa się: liczenie, sortowanie, przechowywanie i zarządzanie stanami gotówkowymi, a także sporządzanie raportów i zestawień z przeprowadzonych procesów
Cash in transit – transporty wartości, konwojowanie/pobranie gotówki/przesyłek wartościowych i zdeponowanie ich we wskazanym przez klienta miejscu (np. liczarnia zewnętrzna, placówka banku, wrzutnia nocna). Usługa inkaso realizowana jest wg. ustalonych zasad i terminów. Zadaniem konwoju jest zabezpieczenie przewożonego mienia przed kradzieżą, zagubieniem lub zniszczeniem oraz dostarczenie go w stanie nienaruszonym zgodnie z przyjętym harmonogramem i procedurą.
Serwis ATM – zapewnienie ciągłości działania bezobsługowych urządzeń płatniczych (bankomatów i wpłatomatów), polegające na wymianie i uzupełnianiu gotówki w bankomatach, obsłudze wpłatomatów, a także obsłudze zatrzymanych kart płatniczych.